Nikki

Hoihoi! Ik ben Nikki, 20 jaar en studeer biologie aan de Universiteit in Utrecht. Ik heb het altijd al leuk gevonden om met kinderen te werken en heb daarom ook vele bijbaantjes als oppas gehad. Op de middelbare school ben ik begonnen met het geven van bijlessen, daardoor ontdekte ik dat daar echt mijn passie ligt. Ik krijg ontzettend veel energie van het helpen van leerlingen, zowel vakinhoudelijk, als buiten de boeken om door d.m.v. persoonlijke begeleiding.
Ik heb zelf een leuke maar ook wat ingewikkelde jeugd gehad. Zo heb ik gescheiden ouders, heb ik jaren lang geworsteld met een dwang/angst stoornis, ben ik hoogbegaafd en heb ik dyslexie. Hoewel ik dit vroeger als een last zag zie ik dit nu als mijn kracht. Ik ben er veel sterker uitgekomen en wil dan ook graag meegeven dat je alles kan doen en bereiken wat je maar wilt, ook met een rugzakje. Door al mijn ervaring kan ik me goed inleven in de leerling en zie ik snel wat ze nodig hebben. Ik ben echt een gevoelsmens en vind het dan ook heel belangrijk dat de sfeer goed zit.
Op de middelbare school heb ik eerst de havo gedaan en daarna het vwo waar ik de vakkenpakketten N&T en N&G volgde. Ik weet als geen ander de struggles en valkuilen van het overgaan van de havo naar het vwo en kan hierdoor leerlingen die eenzelfde stap willen maken goed begeleiden.

Bij mijn bijlessen en begeleiding vind ik het belangrijk om te kijken naar wat bij de leerling past. We zullen samen zoeken naar welke vorm van begeleiding het beste aansluit op zowel school als persoonlijk vlak. In de bijlessen vind ik het belangrijk dat de werkvorm zo actief mogelijk is, ik zal dus niet alleen maar uitleggen, we zullen echt samen actief bezig zijn met de stof, effectiever en gezelliger dus :).
Door mijn verleden ben ik een ervaringsdeskundige op het gebied van dwang/angst stoornissen, hoogbegaafdheid en dyslexie en specialiseer mij hier dan ook in. Tijdens de begeleiding wil ik de leerlingen naast meer kennis, ook een stukje meer zelfverzekerdheid en handvaten mee geven om sterker in hun schoenen te komen staan.